Kontanter I Massor

TJÄNNA :O
Snälla vår, kom hit nu :O
Idag, liksom alla andra dagar, är jag så trött att jag nästan somnar på tangentbordet. xD

När jag vaknade imorse upptäckte jag att det snöat ytterligare några lager, och de hade inte skottat med sina skottmaskiner eller vad det är för något de har. Just det, plogar heter det. xD
Underbart. NOT.
Missförstå mig inte nu. Jag har inget emot snö, tvärtom så är det mys. Om det är jul.
Men nu är det slutet av februari, då ska snön smälta bort och ersättas av värme. Man ska kunna vara ute i bara t-shirt och tröja utan att frysa, känna att sommaren är påväg. Okej, det sista kanske är lite att ta i, det är ju ändå bara februari, men jag vill ändå. Jag vill inte bo i kalla Sverige, jag vill bo i ett land som är varmt året om. Jag gillar solen, värmen.

Imorse upptäckte jag också att kollektivtrafiken var helt uppfuckad. Första 76:an (bussen) kom aldrig, så jag fick ta nästa. Sedan så var spårvagnarna försenade, det stod liksom 14 minuter på 9:an for example, och det gör det aldrig annars på morgonen. :O Så jag fick stå och vänta på att någon jävla spårvagn skulle komma. När 4:an äntligen behagade sig dyka upp var mina fingrar blåröda och jag hade nästan ingen känsel kvar i dem. Jag smsade Ida på spårvagnen, hon var fortfarande sjuk. :( Men men.. Väl framme i Brunnsparken var det att skynda sig över till hållplatsen där 16-bussen går, tackolov slapp jag vänta så länge på den iallafall, och jag hann till skolan och byta om med 10 minuters marginal! :)

I varmköket fick vi idag vara större grupper (3-4 folk i varje grupp egentligen), våran grupp var 5 st. xD
Vi lagade pocherad flundra (?) med saffransris och nån paprikafrässak. xD Det gick bra, våran grupp var väldigt effektiv.

Efter varmköket ville jag bara lägga mig i ett hörn och sova, men vi skulle ha hygien. Tackolov pratade läraren bara massa och alla skrev av det han skrev på tavlan, sen fick vi sluta massa tidigt. :)

Väl hemma la jag mig på soffan och glodde på Simpsons, och plötsligt vaknar jag av att pappa kommer och säger att det är mat, jag sov i en och en halvtimme. xD Fast nu har jag sån illamående-huvudvärk, usch. :S Och tabletter hjälper inte heller. Bara det inte blir som förra gången då jag somnade på soffan och vaknade med det, att det håller i sig i flera dagar. :S

Haha, jag kollade lite på postkodsmiljonären med mina päron medan jag intog dagens middag, och då sa han Rickard eller vad programledaren där heter att han äntligen kommit på vad Kim (hon som delar ut pengarna i grannyran-saken) betyder: Kontanter I Massor. xD *Asg.* (Ja, min humor är sämst, deal with it. xD)

Nu ska jag byta låtar på min Winamp, att lyssna på Shy och Tallulah om och om igen makes you crazy tillslut. xD
So long, suckers. ;*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0